Selecteer een pagina

 

Leestijd: 3 minuten

Je kunt op verschillende manieren extra bezoekers naar je website halen. Maar met bezoek alleen ben je er niet.

Je wilt dat dit bezoek ook echt iets doet op je website. Een product kopen of een formulier invullen bijvoorbeeld.

Conversieoptimalisatie richt zich hierop. Op welke manier kun je zorgen dat een hoger percentage bezoekers een actie doet?

Binnen conversieoptimalisatie speelt neuromarketing een belangrijke rol. 95 % van je beslissingen neem je onbewust, toch richten de meeste bedrijven zich op de 5% bewuste beslissingen.

Ik heb 7 neuromarketing tips voor je op een rij gezet. Welke gaat jou meer orders opleveren?

    Enjoy!

     

    1. Gebruik € 0,- in plaats van gratis

     

    Gratis geeft het idee dat iets geen waarde heeft, € 0,- klinkt als een goede deal.

    Welke klinkt beter? 

    X Download mijn gratis e-book

    V Download mijn e-boek t.w.v. € 39,- nu tijdelijk voor € 0,-!

    2. Waarom geef je korting

    Wanneer je korting geeft leg dan uit waarom je dit doet. Een korting zonder reden voelt voor je klant alsof dit regelmatig gebeurt waardoor er geen urgentie is om nu te kopen.

    Door een reden te geven voor je korting ontstaat de indruk dat het een eenmalig aanbod is.

    3. Denk goed na over je prijzen

    Een product dat € 100,- kost kan je klant het gevoel geven dat er niet echt over de prijs nagedacht is.

    € 97,- daarentegen ziet eruit als een prijs waar rekening is gehouden met verschillende zaken om tot een goed aanbod te komen.

    4. Toon vertrouwen om vertrouwen te krijgen

     

    Door te laten zien dat jij je sitebezoeker vertrouwt, zullen ze meer geneigd zijn om jou te vertrouwen.

    Hoe doe je dat?

     

    • Deel een kwetsbaar verhaal
    • Geef informatie weg waarvoor je normaal geld zou vragen
    • Geef ze een gratis proefperiode zonder om een ​​creditcard te vragen

    5. Spreek rechtstreeks tot je bezoeker

     

    X Wanneer iemand op zijn website een mooi verhaal schrijft over wat mensen kunnen doen om hun probleem op te lossen…

    V heeft dit veel minder impact dan wanneer ik jou uitleg hoe we jouw probleem kunnen oplossen.

    6. Verwijder het €-teken

    Het verwijderen van het euroteken voor je producten kan je omzet verhogen. Het zien van een euroteken verschuift onbewust de aandacht van mensen naar verlies en niet naar winst.

    Natuurlijk krijgen we iets dat we graag willen in ruil voor onze zuurverdiende euro’s, maar het blijft toch een beetje onaangenaam dat we in de eerste plaats geld uitgeven.

     

    7. Gebruik neuromarketing voor contrast en veiligheid

    Je brein houdt van contrast en is op zoek naar veiligheid.

    Combineer deze twee elementen om je bezoeker te helpen een keuze te maken.

    Hoe: gebruik het voor / na verhaal.

    Beschrijf de huidige situatie, de situatie voordat je bezoeker jouw oplossing gebruikt.

    Leg vervolgens uit waarom de nieuwe situatie, waarin jouw bezoeker je oplossing gebruikt, leidt tot een veiligere oplossing.

    Voorbeeld:

    Oude situatie: hard werken maar te weinig klanten voor voldoende inkomsten, groei blijft achter

    Nieuwe situatie: door de inzet van jouw expertise op het gebied van zoekmachineoptimalisatie ontstaat een constante stroom van nieuwe klanten. De winst stijgt en je bedrijf groeit flink.

    Tip:

    Haal jij trouwens alles uit Google? Facebook advertenties zijn leuk, maar klanten die koopbereid zijn gebruiken Google om een bedrijf te vinden dat nu een oplossing biedt voor hun probleem.

    Door de inzet van Google Ads bereik je binnen 24 uur deze klanten. Of kies voor zoekmachineoptimalisatie en zorg dat jouw website bovenaan komt in de gratis resultaten van Google.

    Zal ik je een berichtje sturen als er een nieuwe blog is?