Selecteer een pagina

Leestijd: 3 minuten

Betaald adverteren wordt steeds duurder dus we moeten op zoek naar betere alternatieven om extra klanten aan te trekken.

Seo of zoekmachineoptimalisatie is bij de meeste bedrijven nog steeds bijzaak en dat is zonde!

Het duurt misschien wat langer voordat je het effect van een goede seo strategie merkt maar sta je eenmaal hoog in Google dan ben je spekkoper.

Ik heb mijn belangrijkste tips voor je op een rij gezet.

Enjoy!

    1. Verhoog je sitesnelheid = betere SEO en betere gebruikerservaring

    Als je b.v. WordPress gebruikt dan kun je dit eenvoudig realiseren door:

    WP Rocket: een WordPress-plug-in die je website optimaliseert

    Smush: comprimeer alle afbeeldingen op je site waardoor een pagina minder lang hoeft te laden

    Gebruik je een ander platform kijk dan bijvoorbeeld eens naar Kraken.io.

    Hier kun je een bestaande afbeelding uploaden waarna Kraken.io het bestand kleiner maakt zonder merkbaar kwaliteitsverschil.

     

    2. Controleer je zoekwoorden

    Maak een lijst met de belangrijkste zoekwoorden voor jouw product of dienst

    Vind vervolgens belangrijke nieuwe zoekwoorden:

    • Gebruik je zoekwoorden om op UberSuggest nieuwe varianten te vinden

    • Zet je zoekwoorden in Google Keyword Planner en vind varianten op je zoekwoorden.

    Handig is ook dat je direct kunt zien op welke zoekwoord veel mensen zoeken.

     

    3. Creëer meer unieke SEO landingspagina’s

    Je hebt nu een mooie lijst met sterke zoekwoorden waar veel mensen op zoeken. Maak nu unieke landingspagina’s voor ieder zoekwoord waarop je gevonden wilt worden.

    Mijn dochters hebben bijvoorbeeld MermaidSisters.nl een webshop waarop ze zeemeermin staarten verkopen. Jong geleerd is oud gedaan zeg maar 🙂

    Volgens Google zijn “zeemeermin staart” en “zeemeerminstaart” verschillende zoekwoorden.

    Op beide woorden willen ze gevonden worden en voor beide wordt dus een aparte pagina gemaakt.

     

    4. Maak je content net even beter dan je concurrenten

    Verbeter bestaande pagina’s en maak nieuwe aan. Houd hierbij rekening met het volgende:

    • Aantal woorden: probeer in ieder geval 1.5 x het aantal woorden te gebruiken op je pagina dan je concurrent doet.

    • Gebruik kopjes in H1, H2 en H3 om de tekst leesbaar te maken en Google te vertellen waar de pagina over gaat.

    • Inspiratie nodig? Zet je zoekwoord in Google en scroll naar beneden. Google laat je in veel gevallen zien wat veelgestelde vragen over dit zoekwoord zijn.

    • Gebruik surferseo.com. Deze analyseert een zoekwoord en verteld jou precies welke woorden er in je tekst voor moeten komen en hoe vaak.

     

    5. Schrijf super content

    Schrijf geweldige content want het mes snijdt aan twee kanten.

    Geweldige content zorgt ervoor dat je bezoekers een goed gevoel bij jou site hebben en doorlezen.

    Omdat bezoekers niet direct wegklikken snapt Google dat jouw content relevant is voor de zoekopdracht en zal je hiervoor belonen in de vorm van een betere positie in Google.

    Hou er bij het optimaliseren van je content en schrijven van nieuwe content rekening mee dat het echt goed moet zijn.

    • Ken je publiek, weet hoe je ze wilt aanspreken en wat ze willen weten.

    • Vermijd ruis, elke zin moet waarde toevoegen, anders gewoon weglaten.

    • Ben je zelf niet een schrijver, huur hier dan iemand voor in.

     

     

     

    Zal ik je een berichtje sturen als er een nieuwe blog is?